FANDOM

Ένα από τα πιο σημαντικά σλανγκικά -όμετρα, είναι το φαντασιακό "όργανο" που μετράει την ευαισθησία, ένα είδος καλοψυχόμετρου.

Αυτοί βεβαίως που χρησιμοποιούν την έκφραση στηλιτεύουν με αυτήν τον οιονεί απρόσωπο, αντικειμενικό, μηχανιστικό τρόπο με τον οποίο κάποιοι καταμετρούν τεκμαρτές μορφές ευαισθησίας, ενώ αδιαφορούν για βαθύτερα κίνητρα ή για άλλες μορφές ευαισθησίας, τις οποίες ακριβώς δεν πιάνει το ευαισθησιόμετρο. Μην ξεχνάμε ότι ευαισθησιόμετρο είχε βγάλει και ο βασιλιάς Ληρ στον Shakespeare και τελικά την πάτησε. Επίσης στηλιτεύεται ότι κάποιοι έχουν ως επάγγελμα την ευαισθησία και τρόπον τινά κολλάνε ένσημα σε αυτήν. Συναφώς ασκείται κριτική στη σχετική υποκρισία, όταν μετρώνται εύκολες συγκινήσεις εις βάρος πιο ανεπαίσθητων.

Ένι-γουέι στα παραδείγματα βλέπουμε χαρακτηριστικές χρήσεις. Η έκφραση λ.χ. χρησιμοποιείται συχνά για να στηλιτεύσει αριστερούς και άλλους ανθρωπιστές που κραδαίνουν ευαισθησιόμετρο και όποιος δεν περνάει το τεστ χαρακτηρίζεται ως σκατόψυχος. Πολύ συχνή η χρήση της κατά την πρόσφατη προσφυγική κρίση, όπου έχουν βγει ευαισθησιόμετρα και μετράνε πόσο συγκινείται ο καθένας με το δράμα των προσφύγων. Σε μια πιο ειδική πλην επίκαιρη περίπτωση το ευαισθησιόμετρο μετράει πόσο στενοχωριέται ένας αντιμνημνονιακός πολιτικός για τα μνημονιακά μέτρα που υπέγραψε και εφαρμόζει (χρησιμοποιείται η λέξη με αυτή τη σημασία ήδη επί Σαμαρέλων πριν από την Π.Φ.Α.). Επίσης, για υποκριτικές μονομερείς ευαισθησίες οποιασδήποτε ιδεολογικής ηγεμονίας, είτε εγχώριας, είτε της λεγόμενης "διεθνούς κοινότητας" από πεντέξι κράτη (κατά το τριμελής επιτροπή με πεντέξι άτομα) που είναι ευαίσθητη για παραβιάσεις δικαιωμάτων από ορισμένους μόνο και όχι από κάποιους άλλους που είναι σύμμαχοι κ.ο.κ. Οπότε το ευαισθησιόμετρο χτυπάει τιλτ όταν ο άλλος είναι εχθρός, αλλά δεν δείχνει τίποτα όταν είναι σύμμαχος.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

  1. Μάχη στο ευαισθησιόμετρο για τους τρεις αρχηγούς. Μια καινούργια υπερσύγχρονη συσκευή που μετράει και δείχνει δημόσια πόσο υποφέρουν για τα νέα μέτρα που αναγκάζονται να πάρουν, δοκιμάζουν από κοινού, οι Σαμαράς, Κουβέλης και Βενιζέλος! Μιά από τις πιό δύσκολες και αμφίρροπες μάχες θα δώσουν αυτές τις ημέρες οι τρείς πολιτικοί αρχηγοί που συμμετέχουν στην κυβέρνηση, καθώς θα κληθούν να συμμετέχουν στην πρώτη δημόσια δοκιμή του «ευαισθησιόμετρου». Στόχος της δοκιμής, να αποδείξουν πόσο στεναχωριούνται για τα μέτρα που καλούνται να πάρουν και πόσο συμπάσχουν με όσους θίγονται. Το «Ευαισθησιόμετρο», που δημιουργήθηκε από έλληνες επιστήμονες και βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, έχει την ικανότητα να καταγράφει και να μετράει την ένταση της στεναχώριας, με χρήση ενός ειδικού κράνους – σένσορα των εγκεφαλικών κυμμάτων της θλίψης. Όταν τα κύματα της θλίψης, φθάσουν σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, ανάβει το λαμπάκι-καρδούλα και ο διαγωνιζόμενος κερδίζει ένα πόντο. Όποιος ανάψει περισσότερες φορές την καρδούλα, αναδεικνύεται το τέρας της ευαισθησίας και κερδίζει. (Μούφανετ ήδη το 2012)
  2. Δυστυχώς το…«ευαισθησιόμετρο» της Ελληνικής Αριστεράς, είναι «βαθμονομημένο να αναγνωρίζει ΜΟΝΟ τα θύματα της δικής της πλευράς. (Εδώ).
  3. Οι ιμπεριαλιστές και όσοι τους υποστηρίζουν, που βγάζουν το «ευαισθησιόμετρο» ... κάνουν γαργάρα ότι ήταν αυτοί που υποδαύλισαν και στη Συρία την ένοπλη αντιπαράθεση. Πρώτα φούντωσαν τη φωτιά και τώρα εμφανίζονται ως δήθεν διασώστες του συριακού λαού. (Εδώ).
  4. Ρε φιλε λες και έχεις ιδεολογικό ευαισθησιόμετρο και μπορείς να ξέρεις πόσο αυθεντικό είναι το ενδιαφέρον του καθένα. (Από το Πχόρουμ).

Also on FANDOM

Random Wiki