FANDOM

© Sourpou 2016 Edit

Ι. Χιτλέρι (χιτλεριό, χιτλέρης, χιτλεράς) Edit

Ο ναζιάρης οπαδός του Χίτλερ, το χιτλερόψυχο ναζίδι. Όπως έχει λεχθεί, "ένας τρόπος εκσλανγκισμού λέξεων είναι η μετατροπή τους σε ουδέτερα με κατάληξη γιώτα και τονισμό στην παραλήγουσα", π.χ. χουλιγκάνι, σκίνι, καταδρόμι, εθνίκι, καθυστέρι (εγέρθουτου λέμε!), σταλίνι.

Γλωσσικά, το χιτλέρι, χιτλεράς, θυμίζει το χιπστέρι/ χιπστεράς.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Edit

1. Καλοκαίρι κι εγώ ψάχνω ταίρι... αλλοδαπό, ξανθό, χιτλέρι... Καλοκαίρι ... γουρνοπούλα και καρπούζι στο πανέρι!
2. Σταλίνια VS χιτλέρια σημειώσατε Χ.
3. ΑΝΤΕ ΡΕ ΣΕ ΚΑΝΑ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΝΑ ΞΕΧΑΡΜΙΑΝΙΑΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙΣ ΣΑΛΤΑΡΕΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΕΧΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΑΝΤΑΓΩΝΣΤΗ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΗ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΒΑΛΟΥΝ ΚΙ ΕΚΕΙ ΒΟΜΒΑ ΟΙ ΝΑΖΙ. ΕΔΩ ΚΑΨΑΝΕ ΤΗ ΜΑΡΦΙΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΑ ΧΙΤΛΕΡΙΑ ΣΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ;
4. Παντως ο Χιτλερης Χιτλεριου ειναι το απολυτο δειγμα Ελληναρα #cyprus
5. Ειμαι παρηφανη που ειμαι ΕΛΛΗΝΙΔΑ .. κ δεν προκειται ν σηκωθω ορθια για κανενα Χιτλερά .. οπως ηθελε ο Μιχαλιολιακος.. Σιγα ρε ποιος εισαι??

ΙΙ. χιτλεριά Edit

Το να ζεις και να πράττεις χιτλερικά.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Edit

1. Δηλαδή ο Κασιδιάρης ήταν το σκυλάκι του Μπαλτάκου; Πιο ξεφτίλα κι από τότε που χτύπησε τατουάζ με την αρχαιοελληνική χιτλεριά.
2. για λίγο θα αντικαταστήσω τις χριστοπαναγίες με χιτλεριές, πχ. χέζω στο στόμα του Χίτλερ, γαμώ την Έβα Μπράουν, ψόφο στη Βέρμαχτ και τέτοια.
3. «Οταν η χιπστεριά γίνεται χιτλεριά».

ΙΙΙ. Χιτλερία Edit

Παλιά, προπολεμική σλανγκιά· ονομάστηκε έτσι η Γερμανία, όταν άρχισε η άνοδος του Χίτλερ.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Edit
12 okt 1944 1.jpg

Η απελευθέρωση της Αθήνας από τους Ναζί

1. 12 Οκτ.του 1944 απελευθερώνεται η Ελλάδα. «Η Χιτλερία εμπατίρισε, εμπατίρισε!..». Κάμποσα χρόνια μετά, ξαναπλούτισε. Εξαιτίας των αμνημόνων.
2. Α! και τον χίτλερ, σλανγκ από τα 1940': ΧΙΤΛΕΡΙΑ.
3. Ακόμα όμως κι αν παραμερίσουμε τις στενάχωρες

σκέψεις που γεννάει κάθε φορά η τελετή αυτή (όχι πάντως στο νου όσων είναι υπεραπασχολημένοι με το μάρκετινγκ), σκέψεις που έχουν να κάνουν με τη γενετική σχέση του τελετουργικού με τη «Χιτλερία», όπως αποκαλούσαν ήδη το 1936 τη Γερμανία του Χίτλερ όσοι άκουγαν τη «μυστική βοή των πλησιαζόντων γεγονότων», παραμένουν αναπάντητα πολλά και επίσης στενάχωρα ερωτήματα, που σχετίζονται τόσο με τον αποστολέα της Φλόγας όσο και με τον παραλήπτη της.

ΙV. χιτλέριος Edit

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑTA Edit
12 okt 1944 1-0.jpg

Εκατομμύρια στέκονται πίσω μου. Φωτομοντάζ του πρωτοπόρου Τζον Χάρτφιλντ (Γερμανός ήταν) που σατιρίζει το προεκλογικό συνθημα των Ναζί.

1. παιδία, αύριο μπαίνουμε σε καινούργιο κεφάλαιο στα μαθηματικά ... στο χιτλέριο θεώρημα .. #XA_schools.
2. Ο Άγιος Χιτλέριος λέει: Βοήθειά του ο άη Παστίτσος παναιαμ
Δοσιλογοι.jpg
3. -ξεχνάς επίσης ότι και ο Χίτλερ εκλεγμένος ήταν. Θα αφήσουμε να μας τα πάρουν όλα τα δικαιώματα για να αντιδράσουμε;

-σίγουρα πολύ περιπλοκότερη η Χιτλέρια ιστορία από απλά "εκλεγμένος ήταν". RöhmPutsch, Reichstagsbrand, Ermächtigungsgesetz κτλ.

Σημείωση: Για το ζήτημα του πόσο εκλεγμένος ήταν ο Χίτλερ -που αναφέρει το παραπάνω παράδειγμα-, αξίζει κανείς να διαβάσει το άρθρο "Ο Χίτλερ δεν βγήκε με εκλογές", του Ν. Σαραντάκου.

Edit

Η επίμονη παρουσία της ακροδεξιάς στην Ελλάδα μετά την λήξη του Β'ΠΠ και ο σύγχρονος ναζισμός της Χ.Α. με την επιρροή που ασκεί, οδήγησε νέους ιστορικούς στην μελέτη του φαινομένου του δοσιλογισμού και της ένοπλης συνεργασίας με τους καταχτητές, όχι πλέον μόνο σαν σημαντικό τμήμα της εθνικής μνήμης, αλλά κυρίως γιατί εκεί, στη μελέτη της ελληνικής κοινωνίας της κατοχής και του εμφυλίου φαίνεται να κρύβονται οι καίριες απαντήσεις για την ζοφερή σημερινή κατάσταση.

Κείμενα που προτείνονται:

1. Τάκη Καμπύλη: Οι «άνθρωποι-σκιές» του δωσιλογισμού (η περίπτωση του Ξενοφώντα «Φον» Γιοσμά)

2. Τάσου Κωστόπουλου: Η αυτολογοκριμένη μνήμη.

3. Δημήτρη Κουσουρή, Δίκες των δοσιλόγων 1944-1949. Δικαιοσύνη, συνέχεια του κράτους και εθνική μνήμη.

4. Στάθη Καλύβα: Μεθοδολογικές προϋποθέσεις της μελέτης του δωσιλογισμού, στο συλλογικό τόμο: «Εχθρός εντός των τειχών- Όψεις του Δωσιλογισμού στην Ελλάδα της κατοχής» (επιμέλεια: Ιάκωβος Μιχαηλίδης- Ηλίας Νικολακόπουλος-Χάγκεν Φλάισερ), Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2006

5. Ν. Δορδανά: Η Γερμανική στολή στη ναφθαλίνη. Επιβιώσεις του δοσιλογισμού στη Μακεδονία, 1945-1974 (Εστία, 2011).

Also on FANDOM

Random Wiki